Gilgamesh Admin
Hozzászólások száma : 46 Join date : 2013. Jun. 17.
| Tárgy: Fejlődés és harci szabályok Vas. Jún. 30, 2013 2:43 pm | |
| A fejlődés a következők szerint alakul: Minden karakter a legyőzött ellenfelek után, legyen az egy másik játékos karaktere, vagy csak egy egyszerű szörny, tapasztalati pontokat (továbbiakban TP) kap. A karakter szintje a tapasztalati pont függvényében a következőképpen alakul:
1. szint - 50 TP 2. szint 51 - 150 TP 3. szint 151 - 250 TP 4. szint 251 - 400 TP 5. szint 401 - 600 TP 6. szint 601 - 800 TP 7. szint 801 - 1000 TP 8. szint 1001 - 1250 TP 9. szint 1251 - 1500 TP 10. szint 1501 - 1800 TP 11. szint 1801 - 2200 TP 12. szint 2201 - 2600 TP 13. szint 2601 - 3000 TP 14. szint 3001 - 3500 TP 15. szint 3501 - 4000 TP 16. szint 4001 - 4500 TP 17. szint 4501 - 5000 TP 18. szint 5001 - 5500 TP 19. szint 5501 - 6000 TP 20. szint 6001 - 7000 TP 21. szint 7001 - 8000 TP 22. szint 8001 - 9000 TP 23. szint 9001 - 10000 TP 24. szint 10001 - 11000 TP 25. szint 11001 - 12000 TP 26. szint 12001 - 13000 TP 27. szint 13001 - 14000 TP 28. szint 14001 - 15000 TP 29. szint 15001 - 16000 TP 30. szint 16001 - 17000 TP 31. szint 17001 - 18500 TP 32. szint 18501 - 20000 TP 33. szint 20001 - 21500 TP 34. szint 21501 - 23000 TP 35. szint 23001 - 24500 TP 36. szint 24501 - 26000 TP 37. szint 26001 - 27500 TP 38. szint 27501 - 29000 TP 39. szint 29001 - 30500 TP 40. szint 30501 - 32000 TP 41. szint 32001 - 34000 TP 42. szint 34001 - 36000 TP 43. szint 36001 - 38000 TP 44. szint 38001 - 40000 TP 45. szint 40001 - 42000 TP 46. szint 42001 - 44000 TP 47. szint 44001 - 46000 TP 48. szint 46001 - 48000 TP 49. szint 48001 - 50000 TP 50. szint 50001 - 52000 TP Minden szörnynél fel van tüntetve a belőle szerezhető TP minimális és maximális értéke, hogy mennyi nyerhető ki belőle. Ezt pontosan minden esetben az ellenőrzést végző mesélő határozza meg!
A játékos minden szintlépéskor az új szintjének megfelelően kap új pontokat, annyit, amennyi az új szintje (tehát 2-es szinte 2db pontot, 3-as szinten 3db pontot és így tovább) Ezeket a pontokat a játékos szabadon felhasználhatja a 3 készség, az erő, a sebesség vagy a kitartás növelésére. Maga a szint a továbbiakban a harcok során már nem játszik szerepet.
A három alapkészség jelentése:
Erő: Minden fegyverhez tartozik egy minimális erő, amennyi szükséges a használatához. Ezen kívül egy esetleges harcban is döntő szerepet játszik, hiszen ha az egyik szörny/karakter erősebb a másik karakternél, akkor nyilvánvalóan sokkal nehezebb blokkolni a támadásait. Gyorsaság: Ez adja meg, hogy a karakterek mennyire gyorsak. A gyorsaság nagyobb találati esélyt és könnyebb kitérést biztosít. Kitartás: Ez azt mutatja, hogy a karakter mennyire tud hosszan harcolni. Minél nagyobb az érték, annál tovább és többet képes blokkolni, támadni, egyáltalán talpon maradni. Valamint ez az érték mutatja azt is, hogy mennyire tudja elviselni a sérüléseket, tehát értelem szerűen minél nagyobb, annál több kisebb-nagyobb sebet képes az illető harc közben elviselni, s velük tovább harcolni.
Mindhárom szám egy viszonyszám, így arányokban kell nézni. Ebből következően egy 4-es gyorsasággal rendelkező játékos pontosan kétszer olyan gyors, mint egy 2-es gyorsasággal rendelkező, illetve fordítva, a 2-es gyorsaságú fele olyan gyors, mint a 4-es gyorsaságú. Ebből a háromból adódik össze a karakter képzettsége. A képzettség ezen három szám összege. Ezt nem lehet külön fejleszteni, és ebbe beleszámítanak a fegyverek és egyéb felszerelések által adott bónuszok is. A továbbiakban ez lesz a harc alapja.
Ezen kívül egyik szám sem haladhatja meg a másik két szám összegének kétszeresét. tehát ha valaki például 2-es gyorsasággal és 4-es kitartással rendelkezik, akkor az ereje nem lehet nagyobb 12-nél. Ha eléri a 12-t, akkor a játékos arra a pontszámra nem tehet újabb pontot mindaddig, amíg a másik két érték közül meg nem növelte legalább az egyiket. FIGYELEM! A felszereléssel szerzett pontok nem számítanak bele ebbe a számításba, azok külön kezelendők!
A küzdelmek kimenetele, amennyiben egy mesélő felügyelete alatt történik (pl. küldetés), a mesélő által van megszabva, egyéb esetekben, ha két játékos harcol egymással, akkor közös megegyezéssel kell győztest hirdetni (természetesen ha például a pontokra gyengébbik fél nyer, akkor rendesen indokolni kell, hogy miért ő nyert!) ha pedig egy játékos szörnyek ellen harcol, akkor a maximálisan legyőzhető szörnyek száma a következőként alakul: Ameddig a következő összefüggés: szörnyek pontjai (ha több van azoké összeadódik) osztva kettővel nagyobb, mint a játékos képzettsége, addig a játékos nyer, ellenkező esetben az összefüggésben szereplő szörnyek mennyisége után a többi szörnnyel már nem lesz képes harcolni. | |
|